2011. január 9., vasárnap

Olvadás

Kedves Barátom, mára azt ígérték nekünk, jó meleg lesz a sok fagyoskodás után.. Amikor elindultam Zengivel sétálni, mégis olyan erős, hideg szél csapkodott felém, hogy azt gondoltam,
ez bizony még nem tavasz!”

A mai nap, a ködben megbújó tündéres táncot idézte. Hihetetlen szépség mindenütt! A zúzmarák és deres társaik valóban elillantak, helyükre kövér esőcseppek telepedtek, bennük felragyog a Víz Úrnő szépséges mosolya, a Bardo átlátszósága és a Leány Istennő kezdési lendülete.. hiszen ezek a kis víz-gömbök folyamatosan ugrálnak faágról-faágra, cseppről-cseppre, égből a földbe, de amikor egy madár szárnyát fürdeti a pocsolyában, akkor bizony földtől az égre is.

Sétám alatt, megcsodáltam a KödAsszonyok szoknyáit, az eget fedő könnyű ködpaplan mögül előkukucskáló fiatal elementálok, kíváncsi tekintetét.

Zengőnek nagyon tetszett a sok latyak, platty-plitty, slatty-zutty bele a tócsába, vissza a hóba, megcsúszásos fordulás a labda után, komikus szaladgálás a „hol is hagytam el a labdám” játékban, s a hihetetlen öröm, amikor mégis megtalálja. Nehéz elhinni hogy, 'Hosszú Orr' ez a szép skótjuhász ne venné észre a kék labdát, legalább a szagáról.. de hát öregszünk, öregszünk..11 évesen még megy a szaladgálás, de egy kicsit kajlák vagyunk..

A Hegy-Apók eltűntek, széles vállaik mintha sosem lettek volna..

A tündéres-égeres mellett a patakocska erős száguldásba fogott és félénken rebbent fel két vadkacsa..

A Vén égeres ködbe vesző, kanyargó oldalán újabb csodák vártak, a hatalmas, mohos fatörzsek szépen átlógatták lábaik a vízerecskén és közben a jégtündérek fantasztikus formákat varázsoltak rájuk.
Jégsziklák, jéghegycsúcsok, cápafogakra emlékeztető hatalmas szája.. s közben a patak most már erősebb hangú szólama.
Hihetetlen erő áradt szét ezen a helyen, a továbbzúduló víz, az olvadó, de mégis kivételes formákat mutató jég, a zöld derekú fák, s a rohanó patak tiszta fénye, melyen az vízcseppecskék ugráltak szerteszét.

Alaposan átázott a cipőm, míg ott áldogáltam, Zengő is nyüszített, hogy menjünk már.. de a Belső gyermek gondtalanul, kacagva mászott fel a fák hosszú derekán, s csimpaszkodva együtt hintázott, nevetett vízcseppecske testvéreivel.

Köszönetet mondok a fáknak, a hegyeknek,a víznek, a szél érintésének, a köd varázsos játékának..

Tovább indulok és mégis a tündérek érintését érzem hátamon.

Neked is boldog tovább-hajózást, Barátom!




Köd csipkézte

Köd csipkézte, fenséges
tájakon
Eljátszik,
hazafut a Lélek!
Csak nézlek Téged,
Ó te Láthatatlan!

Fák koronáján
áttetsző turbán
a köd,
varázslatot sző,
mágikus köpönyeget
köt
az Égi Tündér nevető
gyermeke.

Ködszitáló
lépésemben,
megbotlok egy
jégdarabban,
s belőle pattan ki az Út,
egy hosszú
alagút,
mely hova fut?

Hát át, a
PatakAnyó
ölébe,
Égeresnek
tükrébe!

Jégcikázó,
Jégformáló
Szélmadárként
újra látó
felbukkanó,
majd eltűnő..
szalmabálán
elterülő
szép látomás,
jöj el hát!

S úgy is volt..
e szép helyen..
megtörtént,
nem képzelem,
Vízcseppecske-
szép gömböcben,
egy csendes pillanatban
a sáros-havas
kusza földre
örömömben,
lehuppantam.

Gurultam és
gurultam..
míg továbbjutottam..

s, hogy ki lettem,
legyen csak Titok..
próbáld ki..
S talán
megtudod!

Áldás!

Szeretettel

Szilvándor



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése